Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Instrumentální obohacování a Filozofie pro děti - programy pro podporu rozvoje kritického a kreativního myšlení
KABELE, Jaroslav
Práce se zabývá programy pro podporu rozvoje kritického a kreativního myšlení. Jedná se o program Instrumentální obohacování a program Filozofie pro děti. Tato teoretická práce nejprve popisuje pojem myšlení a to zejména myšlení kreativní a kritické, které jsou stěžejními pojmy práce. V další části nás seznamuje s programem Instrumentálního obohacování a s programem Filozofie pro děti. V závěrečné části se práce teoreticky zabývá společnými rysy těchto programů.
ETICKÁ VÝCHOVA A JEJÍ VÝCHODISKA VE SROVNÁNÍ S PRAXÍ ETICKÉ VÝCHOVY V SLOVENSKÉ A ČESKÉ REPUBLICE
SPIŠÁKOVÁ, Mária
Práce se zabývá východisky etické výchovy ve srovnání s praxí etické výchovy v Slovenské a České republice. První část práce popisuje filosofická, pedagogická a psychologická východiska vyučovacího předmětu s názvem etická výchova a zamýšlí se nad nimi. Uvádí chronologický přehled etických teorií a srovnání jejich základů morálky. Zabývá se filosofií výchovy a dialogem jako principem vyučování. Představuje Piagetovu teorii morálního vývoje dítěte, uvádí stadia morálního usuzování podle Kohlberga a charakterizuje Franklovu logoterapii. Druhá část práce analyzuje a srovnává přístupy k etické výchově v primárním a sekundárním vzdělávání na Slovensku a v České republice vzhledem k východiskům etické výchovy uvedeným v první části práce. Představuje slovenský koncept Olivarovy prosociální výchovy, činnost Etického fóra ČR a program Filozofie pro děti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.